Surprise party organiseren, 10 tips!

Een surprise party organiseren is spannend, leuk, vraagt net iets meer van je organisatietalent dan een ‘gewoon’ feest en de geheimhouding kan soms een beetje zenuwslopend zijn, maar geen reden om het niet doen! Wanneer je van plan bent een surprise party te organiseren lees dan eens onze tips.

Surprise party organiseren

1. Ssssst 

surprise party organiserenGeheimhouding is misschien wel het allermoeilijkste maar ook noodzakelijk. (het gaat tenslotte om de surprise!) Druk dus iedereen die je uitnodigt op het hart dat het feest een verrassing is en dat het feestvarken niets mag weten. Lijkt simpel toch :-). Hoe groter het feest hoe lastiger dit wordt maar blijf er bij iedereen op aandringen: ssssst.

2. Hou houd ik het geheim

Hoe houd je het zelf geheim? Er zijn mensen die altijd zoeken naar ‘clues’ zeker wanneer ze een surprise party denken te krijgen. Er zijn wel een aantal manieren om de verrassing compleet te maken. Geef bijvoorbeeld het feest een week (of twee) eerder in het geval van een verjaardag. Of ga samen uit eten op de ‘grote dag’ en vier het feest een week later. (We wilden het dit jaar toch klein houden en ik weet dat je niet van verrassingen houdt ;-)) Geef gewoon een mini-feestje op de dag zelf en een groter feest later.

3. Zoek hulp

Je hebt hulp nodig. Wanneer je een surprise party thuis organiseert of in een gehuurde locatie, hulp is belangrijk. Als je een feest organiseert voor iemand die bij je in huis woont is het bijna noodzakelijk. Je hebt een plek nodig waar je dingen op kunt slaan (eten, drinken, feestversiering, e.d.), een adres waar mensen naar toe kunnen bellen met vragen (wanneer je samen op de bank zit kun je dat soort telefoontjes niet beantwoorden) en natuurlijk iemand die het feestvarken meeneemt terwijl jij bezig bent met de voorbereidingen op de dag van het feest.

4. Thema?

Surprise party organiserenJe kunt voor een thema kiezen, we hebben er al enkele op de site staan:

Mexicaans feest
Hawaii tropisch themafeest
Amerikaanse party
Tuinfeest

Wij vinden themafeesten leuk om te organiseren maar soms vraagt het wel iets meer van je organisatorisch talent. (Alhoewel, wanneer je onze tips volgt valt het reuze mee! :-))

5. Afleiding

Hier is het dus handig wanneer je een ‘partner in crime’ hebt. Wanneer jij op de dag van het feest druk bezig bent met de voorbereidingen moet iemand het feestvarken meenemen maar ook op het juiste tijdstip naar het feest brengen. Ga er niet vanuit dat dit lukt zonder begeleiding! Voordat je het weet staat de ere-gast een uurtje eerder op de stoep.

6. Kleding

Je wilt er toch op je eigen feest goed uitzien? Zorg dus dat het feestvarken feestelijk kleding aan heeft of zich nog even kan omkleden.

7. Versieringen

surprise partyHet is misschien een inkopper maar versier niet buiten de feestlocatie! Geen ballonnen, slingers of een groot bord met ‘Hartelijk Gefeliciteerd’ bij de deur. Daarnaast; ook geen luide muziek!

Hetzelfde geldt voor de onvermijdelijke geparkeerde auto’s. Vraag gasten om in ieder geval niet voor de deur te parkeren. Of probeer de eregast zo de feestlocatie binnen te loodsen dat de auto’s uit zicht blijven.

8. Kom op tijd!

Vraag iedereen om in ieder geval een half uur eerder te komen, het liefst een uur. Dat betekent eigenlijk dat het feestje een uurtje voordat de eregast binnen is al begint. Zorg dus voor voldoende hapjes en drankjes voordat het feest daadwerkelijk losbarst.

9. Surprise!!

Denk erover na hoe je de surprise wilt doen. Springen jullie allemaal achter het meubilair vandaan, staan jullie te wachten met toeters en serpentine, moet het eerst donker zijn in de feestruimte? Hoe maak je de verrassing voor het feestvarken compleet?

10. Relax en Feest!

Surprise partyWanneer je gastenlijst lang is kun je bijna verwachten dat iemand zijn/haar mond voorbij praat. Daar kun je weinig aan doen, behalve er steeds op wijzen dat het een surprise party is.

(Als je overigens weet wie van de gasten moeite heeft met het bewaren van een geheim dan nodig je die echt op het laatste moment uit.)

Vergeet nooit dat het feestvarken het al waardeert dat je een feest hebt georganiseerd. Dus: RELAX & FEEST.

Meer feest op EenSpeciaalMoment

Hoe organiseer je een examenfeest
Hoe organiseer je een babyshower
Hoe organiseer je een High Tea
Hoe organiseer je een personeelsfeest

en nog meer leuke linken

1001 feestartikelen voor een verjaardag
1001 feestversieringen voor een themafeest
Leuke uitnodigingen voor ieder feest

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *